Тези дни при закрити врати в завода в Млада Болеслав Skoda показа новото издание на Fabia, чието първо поколение дебютира през есента на 1999 г. като съвсем скромен модел, дошъл да замени Felicia. Оттогава тя е сред основните и най-търсени модели на чешката марка, днес част от VW Group. Първото издание е в три версии на каросерията – хечбек, седан и комби. Има и версия RS с макс. мощност 130 к.с. и турбодизелов двигател с 1,9-литров работен обем. 
Следващото поколение идва с по-ярка външност. Появата на лифтбека Rapid в гамата на чехите донякъде запълни нишата на компактните семейни автомобили. Значи ли това, че Fabia става по-младежки ориентиран модел?
Показваме ви първата й официална скица. По нея е още рано да се съди за серийния автомобил. Отзад донякъде Fabia е заприличала на Rapid Spaceback, само че фаровете й са обкантени в черно. Дизайнерите са „раздули“ диаметъра на колелата и за разлика от доскорошните 165/70 R14 те вече са 175/70 R14. С опции за 185/60 R15, 215/45 R16 и 215/40 R17. Припомняме, че горещата версия с индекс RS беше обута в гуми с размер 205/45 R17. 
Отвътре новата Fabia също прилича на Rapid и е с аналогичен преден панел. Седалките са със силна странична поддръжка и доста прилични материали, като чехите обещават много опции по темата. Колесната база е пораснала с 19 мм (до 2470 мм), което значи повече вътрешно пространство. Вратите се отварят под достатъчно широк ъгъл. Ще има и опция за стъклен панорамен покрив, който ще е огромен и няма да изяжда пространството над главите. 
Багажникът е увеличен до рекордните в класа 330 л. Облегалката на задната седалка е сгъваема и делима в съотношение 2/3. Намира се място и за пълноразмерна резервна гума. 
Базовият мотор е с 1,0-литров работен обем и с две версии на мощността - 60 или 75 к.с. Една идея по-голям е 1,4-литровият 3-цилиндров дизел с варианти с 75, 90 или 105 к.с. Изброените силови агрегати се съчетават с 5-степенна механична предавателна кутия, като моторът с 90 „коня“ може да бъде поръчан със 7-степенна роботизирана DSG. Актуален е и 4-цилиндровият 1.2 TSI с макс. 90 или 105 к.с. 
Fabia идва с различни мултимедийни системи, най-скъпата от които с 6,5-инчов сензорен дисплей и изходи за AUX, USB, SD, гласово управление и съвместимост със смарт устройства, които могат да се ползват директно на екрана на телевизора. Засега функцията MirrorLink е достъпна само за Android, Meego и Windows Phone, но и това е достатъчно. С продуктите на Apple „сдвояването“ ще е възможно от началото на 2015 г. Порасналият списък от опции включва датчици за дъжд, комфортен достъп до салона и бутон за стартиране на двигателя. 
Официалната премиера на модела е предвидена за началото на октомври по време на парижкото изложение, така че очаквайте още подробности и най-вече снимки.
 
       Тестват горивата по бензиностанциите
      Тестват горивата по бензиностанциите
    
     
       Новата генерация на Mazda2 атакува
      Новата генерация на Mazda2 атакува
    
    There are no comments yet. Be the first one to express yourself!